ام کی اس گرافیک:

ام کی اس گرافیک:

دانلود بهترین، جدیدترین و پرکاربرد ترین ابزار گرافیکی
ام کی اس گرافیک:

ام کی اس گرافیک:

دانلود بهترین، جدیدترین و پرکاربرد ترین ابزار گرافیکی

آموزش HTML (قسمت اول) : مقدمه ای بر زبان HTML

 
 HTML چیست؟

برای اینکه مردم در سرتاسر دنیا بتوانند اطلاعات خود را در سطح وسیعی و در پهنه ی وب به اشتراک بگذارند یک زبان استاندارد و واحد تحت وب مورد نیاز است که این زبان HTML نام دارد.HTML مخفف عبارت Hyper Text Markup Language (زبان نشانه گذاری فرا متن) است.چون فایلهای Html متنی هستند بنابراین برای کد نویسی صفحات وب از هر ویرایشگر متنی میتوان استفاده کرد مانند Notepad یا Wordpad که در تمامی ویندوزها قابل دسترسی هستند. البته برای نوشتن کدهای Html نرم افزار های پیشرفته زیادی در این زمینه وجود دارد که ما را در نوشتن تگ ها راهنمایی میکنند.برای مثال Notepad ++ و یا نرم افزار Dreamweaver شرکت ادوب که بهترین نرم افزار ویرایش کد است.شما می توانید این نرم افزار های مورد نیاز را از سایت سافت 98 که در زمینه ی نرم افزار خیلی به روز است دانلود کنید.

دانلود نرم افزار Notepad++

دانلود نرم افزار دریم ویور

تاریخچه ی زبان HTML:

در سال 1990 نسخه ی اول این زبان توسط تیم برنرز لی طراحی و ساخته شد. سپس نسخه های بعدی این زبان عرضه شدند تا در سال 2008 آخرین نسخه ی این زبان یعنی HTML5 عرضه شد.در طول زمان عرضه ی نسخه های مختلف این زبان کد نویسی تحت وب مشکلات موجود در آن تقریبا به طور کلی از بین رفته است.


خب این جلسه در اینجا به پایان رسید و به طور مختصر با زبان HTML آشنا شدید در جلسه ی بعد به بیان ساختار این زبان و معرفی تگ های مهم خواهیم پرداخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد